Telekomunikasi

  • Menyediakan dan Mengurus Infrastruktur Telefon yang tegar (robust), bolehpercaya (reliable) dan selamat (secure) kepada WargaUSM
  • Menyediakan Pengurusan Nombor Telefon merangkumi peruntukan nombor sambungan (extension), naiktaraf kategori nombor, pindahan nombor mengikut lokasi pemohon, hunting, diversion dan penamatan nombor telefon
  • Menyenggara set telefon merangkumi pemberian set telefon baru dan penukaran unit telefon rosak
  • Menyediakan kemudahan peti simpanan suara, voicemail, AA (Automatic Attendance) dan voice recording untuk telefonis
  • Menyediakan Online Billing untuk penggunaan telefon, bil boleh dicetak mengikut permintaan.
  • Menyediakan Platform Direktori Telefon (http://www.tcom.usm.my/)
  • Menyediakan bantuan teknikal untuk sesi Telesidang Video ‘hadware and sofware based’
  • Menyediakan kemudahan web conference ‘Webex’
  • Menyediakan khidmat nasihat dari segi keperluan telefon dan telesidang video di lokasi dan penyediaan spesifikasi keperluan
  • Menyelaras kerja dan projek berkaitan rangkaian dengan Pusat Tanggung Jawab lain di USM seperti Jabatan Pembangunan
  • Menyediakan keperluan telefon, telesidang audio dan telesidang video untuk menyokong aktiviti USM berdasarkan permohonan
  • Menyediakan Latihan Perkongsian Maklumat berkaitan Sistem Telefon, Direktori Telefon dan Telesidang Video
  • Penyelesaian aduan Perkhidmatan Telekomunikasi Servisdesk@PPKT>

usma1a6a8a4a3a2a5expert