SMU Staf

Perkhidmatan Sistem Maklumat Universiti – Staf (SMUS)

  • Menyediakan, mengurus, memantau dan menambah baik Platform Online (Sistem) yang berupaya mengurus operasi harian universiti dengan baik, cekap dan lancar
  • Mengautomasikan proses-proses sumber manusia
  • Membangun sistem yang mesra pengguna dan memenuhi keperluan pengguna
  • Mewujudkan SMUS yang bersepadu
  • Menyediakan platform online untuk kemudahan staf
  • Mengawal selia proses-proses utama Universiti yang melibatkan staf
  • Mengkaji dan membangunkan semula sistem-sistem sedia ada bagi memantap dan melancarkan operasi harian
  • Menambahbaik sistem mengikut keperluan terkini pengguna dan juga memenuhi keperluan KPT dan JPA
  • Menyediakan latihan dan manual kepada pengguna setiap kali sistem baru dibangunkan dan juga memberi latihan berkala mengikut keperluan
  • Membantu pihak kerajaan menyediakan latihan untuk sistem-sistem e-government
  • Menyediakan data, laporan dan statistik kepada pihak-pihak yang berkaitan
  • Menyediakan data untuk keperluan KPT dan JPA
  • Menyediakan capaian maklumat staf kepada pihak yang dibenarkan di dalam Universiti
  • Memberi khidmat nasihat mengenai hal-hal teknikal yang bersangkutan dengan SMUS
  • Memberi khidmat perundingan kepada agensi-agensi yang memerlukan

usma1a6a8a4a3a2a5expert